Content is king

'Content is king' Een bekende en veel gebruikte zin in marketing. Oorspronkelijk een quote van Bill Gates, die met deze zin in zijn essay, het belang wilde benadrukken van content in het internettijdperk.

Adviseur communicatie, PR en events, Mindy Strampel-Egberts, schrijft op haar LinkedIn over haar vak, haar interesses, haar kijk op thema's in haar vakgebied en haar ervaringen.

In de marketing bedoelt als manier om verkeer en waardevolle leads te generen. Maar is alle content king? Ik vind dat de waarde van content gecreëerd wordt door de maker van de content. Heeft deze maker affiniteit met de belevingswereld van de doelgroep en weet hij of zij de juiste snaar te raken?

Zelf houd ik altijd enkele vragen in mijn achterhoofd die ik eerst helder wil hebben. Zo wil ik weten wie de doelgroep is en wat hen beweegt. Ik bedenk hoe ik verbinding met hen kan maken, want het start altijd met het maken van verbinding. Ik schrijf een kernboodschap en een doel (wat wil ik van de doelgroep) voor houvast in een campagne.

Ik ben benieuwd naar jouw mening. Geldt voor jou ook: ‘content is king’? Hoe vertel jij jouw verhaal of dat van je merk of organisatie op de socials?

Heb je hulp nodig bij het maken van content of het beheren van jouw socials? Plan gerust een strategiegesprek in.

EBMcommunicatie communicatie vakgebied inspiratie trends socialmedia beheer content marketing PR adviseur kennisdelen

Rating: 5 sterren
1 stem